SEO-конференція Optimization 2021 підсумувала розвиток SEO та пошукової видачі у поточному році. У круглому столі взяли участь експерти та представники пошукових систем: Михайло Сливинський (Яндекс) та Андрій Липатцев (Google).

Головне питання – вебмайстри відзначають стабільне домінування у пошуку агрегаторів, що займають приблизно чверть показів у пошуковій системі Google та близько 18% в Яндексі.

Думка представників Яндекса

Представники пошуковика Яндекс зазначають, що їхні алгоритми працюють з урахуванням потреб користувачів, а саме вони віддають перевагу агрегаторам у тематиках e-commerce. При цьому у вузьких та експертних тематиках ТОП частіше підкорюють приватні спеціалізовані сайти. Розвиток частки агрегаторів експерти порівнюють з офлайн-торгівлею, подібно до того, як мережі забирають більшу частину роздрібу у дрібних магазинів.

Відповідь команди Google

Представники Google декларують інший підхід, стверджуючи, що першість у ТОПі отримують продуктивніші сайти з високими поведінковими факторами. Метрики Core Web Vitals оцінюють безпосередню роботу користувача на сайті після переходу з пошуку – його швидкість, зручність, надійність. У видачі грає роль релевантність та авторитетність сайту, без оцінки його типу – маркетплейс, агрегатор чи спеціалізований інтернет-магазин. З тих чи інших причин маркетплейси частіше виявляються сильнішими і технологічнішими за своїх приватних побратимів.

Також наголошується на незацікавленості Google у підтримці агрегаторів, які відбирають трафік самої пошукової системи. Наприклад, Amazon давно вважається пошуковою системою, на якій зручно шукати потрібну інформацію і купувати товари, яка складає конкуренцію компанії Google. До речі, експерт Андрій Калінін (VK Group) рекомендував вебмайстрам не боротися з маркетплейсами, а заходити на них та створювати додаткові канали продажу.

Власні послуги пошукових систем

На конференції також порушувалося питання про зростання простору під власні послуги пошукових систем, на що їхні представники ухильно кивали на побажання користувачів та інтерес до таких сервісів. Насправді пошукові системи демонструють позицію господаря, займаючи найкращі місця пошукової сторінки своїми послугами.

Загалом радує діалог та зацікавленість пошукових систем у спілкуванні з SEO ком'юніті, можливість оцінити поточний стан пошукової видачі та прогнозувати її розвиток.

Всі права захищено © Weblana

Розробка сайту - "Webhit"

Go to top